maandag 21 juli 2014

De geboorteplaats van de creativiteit


Gedichten worden geboren in een alternatief universum
een uitvergroting van de realiteit
een onweerstaanbare hyperrealiteit,
sommigen hebben een bodem van waarheid, hoe klein ook
maar de meeste ontstaan in de krochten van mijn fantasie
waar alles is toegestaan,
de wetten van de zwaartekracht en aantrekkingskracht niet gelden,
alleen uit een centripetale bevlieging
vang ik de letters op die dan vliegen in het rond
volgens het procédé
van vrije associatie.
Herkent u zichzelf,
ik durf het betwijfelen,
u allen bent slechts een personage in het schaduwenspel,
en de waarheid komt enkel naar boven,
als ik ze eis.
De fictie is mijn goeroe,
de realiteit mijn vuurtoren
in een eeuwige strijd van woorden om relevante belangrijkheid.





















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten